Trasa Świętokrzyska - budowa drogi
Trasa Świętokrzyska wybudowana została na terenie dzielnicy Praga-Północ i poprzez tunel w nasypie kolejowym zapewniła połączenie z dzielnicą Targówek. Długość połączenia drogowego pomiędzy skrzyżowaniem z Wybrzeżem Szczecińskim a ul. Zabraniecką wynosi ponad 3 km.
ZAKRES PRAC
Projekt zakładał budowę drogi o długości około 3,15 km i przekroju 2x2 pasy ruchu o szerokości 3-3,5 m każdy, z pasem rozdzielającym pomiędzy jezdniami o szerokości 5 m. Na skrzyżowaniach wykonane zostały dodatkowe pasy do skrętu. Wzdłuż jezdni, po obu stronach wybudowano chodniki oraz drogi rowerowe.
Inwestycja została podzielona na etapy:
- Od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zamoyskiego
WYKONAWCA
Heilit+Woerner
LATA REALIZACJI
2013 - 2014
UDOSTĘPNIENIE DO RUCHU
10.2014
KOSZT INWESTYCJI
Wartość prac budowlanych - 18 mln zł.
- Od ul. Zamoyskiego do ul. Targowej
WYKONAWCA
Balzola
LATA REALIZACJI
2017 -2019
UDOSTĘPNIENIE DO RUCHU
04.2019
KOSZT INWESTYCJI
Wartość robót budowlanych - 11,5 mln zł.
- Od ul. Targowej do al. Tysiąclecia
18.11.2013 r. podpisana została umowa z firmą Mosty Katowice Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Zakres prac obejmuje:
- budowę skrzyżowania z ul. Targową,
- budowę dwujezdniowej ulicy w nowym śladzie o parametrach drogi klasy G,
- budowę: ścieżek rowerowych, chodników, przystanków komunikacji zbiorowej,
- przebudowę istniejącej infrastruktury uzbrojenia terenu,
- rozbiórkę obiektów budowlanych kolidujących z projektowaną drogą.
Od al. Tysiąclecia do ul. Zabranieckiej
W wyniku zmian dokumentacji projektowej dla tej części Trasy Świętokrzyskiej zostały wprowadzone następujące zmiany:
- na odcinku od ul. Objazdowej do ul. Kawęczyńskiej zlikwidowano rezerwę pod trasę tramwajową znajdującą się pomiędzy jezdniami Trasy Świętokrzyskiej i przeniesiono ją w ul. Objazdową i ul. Kawęczyńską,
- zlikwidowano skrzyżowanie z ul. Podlaską, zaprojektowano skrzyżowanie z ul. Objazdową,
- by ograniczyć liczbę wycinanych drzew w Parku Michałowskim, zwężono pas dzielący pomiędzy jezdniami na odcinku od ul. Podlaskiej do ul. Kawęczyńskiej, przesunięto jezdnię w kierunku nasypu kolejowego, przeniesiono kanalizację deszczową i zbiorniki retencyjne z terenu parku w pas dzielący,
- zamiast dwóch dłuższych tuneli pod torami kolejowymi zaprojektowano trzy krótsze (dwa wybudowano metodą nasuwania, jeden - tradycyjną),
- zlikwidowano przebieg ul. Boruty w poziomie +1 i zaprojektowano połączenie jej z Trasą Świętokrzyską,
- by zapewnić lepszą widoczność uczestnikom ruchu, zmniejszono spadki torowiska tramwajowego na wjeździe z ul. Kawęczyńskiej w Trasę Świętokrzyską,
- z uwagi na brak zgody konserwatora zabytków na budowę na działce wpisanej do rejestru zabytków przy ul. Siarczanej 6, po wschodniej stronie ul. Zabranieckiej zrezygnowano ze ścieżki rowerowej.
WYKONAWCA
Strabag
LATA REALIZACJI
2015 - 2017 r.
TERMIN UDOSTĘPNIENIA DO RUCHU
11.2017
KOSZT INWESTYCJI
Wartość prac budowlanych - 76 mln zł.
- Inwestycje realizowane
- Inwestycje przygotowywane
- Inwestycje zakończone