Wał Miedzeszyński - rozbudowa na odc. od ronda z ul. Trakt Lubelski do węzła z trasą ekspresową S2
Inwestycja zrealizowana została na terenie dzielnicy Wawer i dotyczy fragmentu ul. Wał Miedzeszyński o długości ok. 1000 m na odcinku od ul. Trakt Lubelski do węzła z trasą ekspresową S2 (rejon ul. Ogórkowej). Celem inwestycji było połączenie układu komunikacyjnego miasta z siecią tras ekspresowych i autostrad.
Na przeważającej długości odcinka przeznaczonego do przebudowy ulica nie posiadała odwodnienia, chodników ani drogi rowerowej. W tym stanie droga nie zapewniała właściwych warunków dla ruchu tranzytowego oraz obsługi istniejącej w jej sąsiedztwie zabudowy. Z powodu niskiej przepustowości odcinka utrudniony jest także dojazd do miejscowości podmiejskich.
Parametry wybudowanej drogi:
- prędkość projektowa: 70 km/h,
- nośność nawierzchni: 115 kN/oś,
- kategoria ruchu : KR6 (bardzo ciężki),
- przekrój poprzeczny: 2x2 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu na odcinkach między węzłami i skrzyżowaniami),
- obustronne chodniki dla pieszych,
- dwukierunkowe drogi rowerowe,
- jezdnie lokalne obsługujące tereny przyległe.
W wyniku spotkania z mieszkańcami, które odbyło się 27.04.2016 r., wprowadzone zostały następujące zmiany do projektu przebudowy ul. Wał Miedzeszyński:
w celu poprawy obsługi komunikacyjnej terenów przyległych uległa zmianie lokalizacja wjazdu z jezdni głównej na jezdnię lokalną wschodnią. Poprzedni wjazd zlokalizowany był w rejonie nieruchomości nr 206. W obecnym rozwiązaniu projektowym wjazd znajduje się przy skrzyżowaniu z ul. Przewodową. Ponadto doprojektowany został drugi zjazd ze wschodniej drogi dojazdowej. Zjazd znajduje się w rejonie ronda z ul. Trakt Lubelski,
w celu poprawy obsługi komunikacyjnej terenów przyległych, po wschodniej stronie, w rejonie ronda z ul. Trakt Lubelski zaprojektowany został plac do zawracania,
w celu ograniczenia zajętości terenów prywatnych zrezygnowano z zaprojektowania przystanku autobusowego w ul. Przewodowej.
WYKONAWCA
SKANSKA
TERMIN REALIZACJI
2018 - 2020
KOSZT ROBÓT BUDOWLANYCH
79 mln zł
Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach:
Działanie 3.1: Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T
Oś priorytetowa III: Rozwój drogowej sieci TEN-T i transportu multimodalnego
Planowany całkowity koszt realizacji projektu: 82 013 605,00 PLN
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowalnych: 47 427 065,93 PLN
Dofinansowanie (85% maksymalnej kwoty wydatków kwalifikowalnych) nie większe niż: 40 313 006,04 PLN
- Inwestycje realizowane
- Inwestycje przygotowywane
- Inwestycje zakończone