Rusza budowa drugiej estakady na skrzyżowaniu Marsa i Żołnierskiej

Na skrzyżowaniu ul. Marsa i Żołnierskiej rozpoczyna się budowa drugiej estakady. To ostatni etap inwestycji polegającej na modernizacji fragmentu drogi wojewódzkiej nr 631 (o długości 4,8 km, od ul. Naddnieprzańskiej do granicy miasta). Prace przy budowie estakady wymagają zmian w organizacji ruchu, które zaczną obowiązywać od soboty, 17 lipca.

Na estakadzie obsługującej obecnie ruch w kierunku granicy Warszawy wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy.

Ul. Żołnierska w rejonie prowadzonych prac zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. Przed skrzyżowaniem z ul. Marsa pojawi się dodatkowy pas. Jeden pas będzie służył do jazdy na wprost (w ul. Rekrucką), drugi – do jazdy na wprost i do skrętu w prawo w ul. Marsa. Zlikwidowana zostanie możliwość skrętu w lewo w ul. Marsa w kierunku Rembertowa.

Ul. Marsa w rejonie prowadzonych robót (od skrzyżowania z ul. Żołnierską do wiaduktu nad torami kolejowymi) zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. Jeden pas będzie też na jezdni od strony Rembertowa przed skrzyżowaniem z ul. Żołnierską i Rekrucką. Relacje na wlotach ulic: Rekruckiej, Okularowej i Chełmżyńskiej pozostają bez zmian. Wprowadzana organizacja ruchu nie będzie miała istotnego wpływu na ruch pieszych i rowerzystów.

Zlikwidowana zostanie możliwość wjazdu w kierunku Trasy Siekierkowskiej z ul. Marsa w rejonie skrzyżowania z ul. Okularową i Chełmżyńską. Wjazd na trasę będzie możliwy na wysokości ul. Naddnieprzańskiej. 

Wykonawcą prac związanych z budową drugiej estakady na skrzyżowaniu ul. Marsa i Żołnierskiej jest konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. i Polimex Mostostal SA. Inwestycja ma być gotowa w styczniu 2023 r. Koszt robót budowlanych to 57,12 mln zł.

We wrześniu 2019 roku zakończył się II etap przebudowy drogi,  w ramach którego na skrzyżowaniu ul. Marsa i Żołnierskiej wybudowana została m.in. wschodnia estakada, prowadząca ruch w stronę granicy miasta. Możliwość budowy zachodniej estakady, przeznaczonej dla ruchu w kierunku centrum Warszawy, pojawiła się po wyłączeniu z rejestru zabytków fragmentu działki niezbędnego do zrealizowania inwestycji.   

Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.