Na Bemowie dobiega końca budowa ul. Lazurowej. Na odcinku o długości ok. 500 m pomiędzy trasą S8 a ul. Górczewską powstały dwie jezdnie, nowe chodniki i droga rowerowa. Aby zapewnić bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom, na skrzyżowaniu z ul. Narwik wybudowana została sygnalizacja świetlna. Wzdłuż drogi stanęły nowoczesne latarnie, a dla pasażerów autobusów komunikacji miejskiej wybudowano nowe przystanki. Trwa sadzenie 6000 krzewów i 5000 bylin oraz traw ozdobnych. W listopadzie zieleń wzbogacona zostanie o 95 drzew – głównie jesionów wąskolistnych i klonów.
Jako pierwsza gotowa była zachodnia część ul. Lazurowej. Kierowcy korzystają z niej już od czerwca, ale przejazd możliwy jest tylko w jednym kierunku – od trasy S8 do ul. Górczewskiej. W najbliższy czwartek, 26 października, w południe otwarta zastanie druga z jezdni – wschodnia, chodniki i droga rowerowa. Na ulicę wróci ruch dwukierunkowy. Każda z nowych jezdni będzie miała po dwa pasy. Pojawi się także możliwość zawracania przed skrzyżowaniami z ul. Górczewską i trasą S8. W piątek, 27 października, na ulicę i swoje stałe trasy wrócą autobusy linii 149, 167, 220 i N45.
Ul. Lazurowa od ul. Górczewskiej do alei Obrońców Grodna (Trasa S8) stanowi ostatni odcinek drogi biegnącej przez dzielnice Ursus, Włochy i Bemowo między południową a zachodnią częścią obwodnicy Warszawy. Droga powstawała etapami. Jako pierwszy w 2013 r. wybudowany został fragment od Al. Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego. Następnie prace toczyły się na odcinku od ul. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej, który był gotowy w 2015 r. Obecnie droga od Al. Jerozolimskich do ul. Połczyńskiej to al. 4 czerwca 1989 r. W 2016 r. do ruchu oddany został pierwszy przebudowany odcinek ul. Lazurowej - od ul. Połczyńskiej do ul. Sterniczej, a dwa lata później ulica była gotowa na odcinku od ul. Sterniczej do ul. Górczewskiej.
Na budowę drogi od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej wydanych zostało ok. 530 mln zł, z czego ok. 113 mln zł stanowiły środki z dotacji UE. Budowa odcinka od ul. Górczewskiej do trasy S8 odbywa się również ze wsparciem unijnym. Kwota przewidziana na realizację inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Warszawy to ok. 24 mln zł.
Inwestycja jest jednym z dwóch zadań objętych projektem pn. „Poprawa dostępności infrastruktury sieci TEN-T w ramach węzłów drogowych dróg ekspresowych S8 i S2 w warszawskim węźle sieci bazowej TEN-T – budowa odcinków ul. Gandhi i Lazurowej”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.