Trasa Mostu Północnego na przednówku

Pomimo niskich temperatur i intensywnych opadów śniegu, budowa Trasy Mostu Północnego prowadzona była przez całą mijającą zimę.

Kontynuowano scalanie konstrukcji stalowej wszystkich trzech mostów przez Wisłę: dwóch drogowych i tramwajowego. Na zachodnim brzegu Wisły w ostatnich tygodniach montowane były elementy konstrukcji stalowej pomiędzy podporami nurtowymi a lądowymi. Rozpoczął się także ciekawy etap montażu elementów przęsła nurtowego, tzw. sekcji wspornikowych na podporach nurtowych od strony Wisły. Środkowe elementy przęsła o długości ok. 60 metrów zostaną zamontowane po przetransportowaniu ich w najbliższych tygodniach na teren budowy z Gdyni. Barka z elementami przęsła wypłynie do Warszawy jak tylko pozwolą na to warunki pogodowe. Zlodowacenia i wysoki stan wód rzeki uniemożliwiały wcześniejsze przeprowadzenie tej operacji.

Po obu stronach Wisły zbrojona i betonowana jest płyta mostu. Na wschodnim brzegu wykorzystywane są szalunki przejezdne, na zachodnim szalunki montowane są dźwigami. Ze względu na niskie temperatury nad betonowanym fragmentem wznoszony jest prowizoryczny namiot, aby w razie potrzeby możliwe było utrzymanie temperatury odpowiedniej dla tężenia betonu.

Prace trwają przy wszystkich 15 wiaduktach i 18 ścianach oporowych, które powstają na I odcinku Trasy Mostu Północnego.

Lutowa odwilż pozwoliła zabetonować zbrojone wcześniej elementy obiektów. W ciągu ulicy Modlińskiej zabetonowano północny przyczółek wiaduktu, część południowego przyczółka oraz cztery rzędy podpór. Na wiadukcie nad ul. Marymoncką zamontowane zostały balustrady. Przy zachodnim przyczółku wiaduktu kontynuowane są prace przy nasypie i ścianach oporowych. Cały czas trwa zbrojenie północnej części ustroju nośnego wiaduktu nad ul. Myśliborską.  Przy zachodnim przyczółku wiaduktu dobiegają końca prace przy ścianach oporowych. Na zjazdach z Trasy Mostu Północnego w kierunku ul. Modlińskiej zamontowane zostały pierwsze słupy oświetleniowe.

Zakres prowadzonych prac obrazują zdjęcia:

http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=433 

Równocześnie prace prowadzone są na drugim odcinku trasy – od węzła Pułkowa do węzła przesiadkowego Młociny. Wykonawca realizuje obecnie roboty przy przebudowie trasy tramwajowej, budowie wiaduktu nad ulicą Encyklopedyczną oraz przebudowuje media podziemne.

Termin zakończenia prac na obydwu odcinkach Trasy Mostu Północnego mija z końcem 2011 r.