Nowolazurową od Al. Jerozolimskich do ul. Chrościckiego. Wkrótce dalej

Nową drogę do centrum będą mieli mieszkańcy Ursusa i Włoch. Dzisiaj w nocy otwarte zostanie połączenie ul. Nowolazurowej z Alejami Jerozolimskimi i z ul. ks. J. Chrościckiego.

Ulica Nowolazurowa zostanie włączona do budowanego węzła Salomea w Alejach Jerozolimskich. Węzeł jest budowany w ramach trasy S8 Salomea-Wolica przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Miejska ulica będzie podłączona do jezdni w kierunku Pruszkowa. Będzie można z Alej Jerozolimskich skręcić w prawo w ul. Nowolazurową oraz wyjechać z ul. Nowolazurowej skręcając w prawo w Aleje Jerozolimskie. Do czasu zakończenia budowy węzła Salomea nie będzie bezpośredniego wyjazdu z ul. Nowolazurowej w lewo. Kierowcy jadący do centrum miasta będą mogli zawrócić w Alejach Jerozolimskich przed skrzyżowaniem z ul. Ryżową. 

Na drugim końcu, we Włochach, otwarty zostanie odcinek od ul. Traktorzystów do ul. ks. J. Chrościckiego. Droga biegnie tu w tunelu pod torami kolejowymi w rejonie stacji Warszawa Ursus Północny. 

Równolegle trwają przygotowania do realizacji kolejnego etapu inwestycji. Wczoraj otwarte zostały oferty w przetargu na budowę odcinka arterii od ul. ks. J. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej. O zamówienie ubiega się 8 firm i konsorcjów. Najniższa oferta w wysokości ok. 78,7 mln złotych należy do firmy SKANSKA SA. Najwyższa – ok. 113,25 mln – złożona została przez firmę Bilfinger Infrastructure S.A.

Przygotowany do budowy odcinek ul. Nowolazurowej ma długość ok. 950 m, z czego ok. 550 m to wiadukt nad torami stacji Warszawa Główna Towarowa. Ulica będzie miała dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. Przebudowana zostanie również ul. Połczyńska na długości ok. 600 m, powstanie rondo na skrzyżowaniu z ul. Nowolazurową. Budowa ma potrwać 21 miesięcy od dnia podpisania umowy z wybranym wykonawcą. W przyszłości ul. Nowolazurowa połączy Al. Jerozolimskie z Trasą AK.