Nowa organizacja ruchu na węźle Marsa

W nocy z poniedziałku na wtorek zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Płowieckiej, Marsa i Ostrobramskiej. Kierowcy zostaną skierowani na nowowybudowane jezdnie przyszłego węzła.

Trwają intensywne prace przy budowie węzła Marsa czyli skrzyżowania Trasy Siekierkowskiej z drogą krajową nr 2. W nocy z poniedziałku 31 sierpnia na wtorek 1 września wprowadzone zostaną tu zmiany w organizacji ruchu. Samochody zostaną skierowane na wybudowane fragmenty przyszłego ronda i nową jezdnię ulicy Marsa.

Ruch na linii zachód – wschód czyli w ciągu ul. Płowieckiej w stronę Wawra będzie przełożony na jednię przyszłego ronda. Łukiem kierowcy dostaną się do normalnie funkcjonującego łącznika pod estakadami trasy Siekierkowskiej. Będą tam dwa pasy ruchu.

W drugą stronę, ze wschodu na zachód czyli w stronę Pragi samochody pojadą jezdnią dotychczas prowadzącą w kierunku Wawra. Za skrzyżowaniem z ulicą Marsa auta powrócą na właściwą dla tego kierunku jazdy nitkę ul. Płowieckiej. Tu także będą dwa pasy ruchu.

Ruch na ul. Marsa na linii północ – południe w obydwu kierunkach, tj. w stronę Rembertowa i w stronę Mokotowa, zostanie przełożony na nową jezdnię. Kierowcy będą mieli tu po dwa pasy ruchu w każdą stronę a na właściwe jezdnie ul. Marsa wjadą przed wiaduktami nad linią kolejową.

Dodatkowo nie będzie możliwości skrętu z ul. Marsa w lewo w ul. Płowiecką. 

Na uwolnionej od ruchu samochodowego części skrzyżowania wykonawca będzie kontynuował budowę ronda i przejść podziemnych pod nim. Równocześnie prowadzone będą prace przy budowie estakad nad rondem pomiędzy trasą Siekierkowską a ul. Marsa. Cały węzeł Marsa czyli rondo u zbiegu ulic Ostrobramskiej, Płowieckiej, Marsa i Grochowskiej, dwie estakady łączące ulicę Marsa z trasą Siekierkowską, przejścia podziemne dla pieszych, drogi serwisowe, chodniki oraz ścieżki rowerowe, ma być gotowy w listopadzie 2010 r. a wybuduje go za 124 mln zł konsorcjum firm Pol - Aqua, Warbud, Eurovia Polska, Eurovia Niemcy.