460 ton, 63 metry długości i wielogodzinna praca siłowników unoszących głównego bohatera nad wody Wisły. Element środkowy przęsła nurtowego, bo o nim mowa, znalazł się w poniedziałkowy wieczór w linii konstrukcji stalowej pierwszego z trzech mostów składających na budowaną przeprawę.
Cała operacja związana z podnoszeniem fragmentu przęsła trwała od niedzieli. Barkę na której się znajdował ustawiono wówczas prostopadle do nurtu Wisły, co wiązało się z zamknięciem szlaku żeglownego na dwa dni. Podnoszenie elementu rozpoczęto w poniedziałek ok. godz. 11.00. Cztery stalowe liny za pomocą siłowników unosiły fragment przęsła z prędkością ok. 1,5 m na godzinę. Konstrukcja dotarła na docelową wysokość przed godz. 20.00.
Obecnie trwa kolejny etap operacji czyli pasowanie i scalanie elementu środkowego z pozostałą częścią przęsła nurtowego, która była już zmontowana na podporach. Proces ten potrwa około 3 tygodni.
Most Północny to trzy niezależne obiekty inżynierskie: dwa mosty przeznaczone pod przeprawę drogową i jeden pod trasę tramwajową, chodnik i ścieżki rowerowe. Tuż po zbliżających się świętach z portu w Gdyni wypłynie barka z elementem środkowym przęsła nurtowego drugiego z mostów drogowych. W czerwcu na plac budowy dotrze ostatni transport z elementami konstrukcji stalowej przeznaczonej dla mostu tramwajowego.