W miniony weekend zamknięte zostały dwie estakady zjazdowe z Trasy Łazienkowskiej. Estakada w kierunku Wilanowa została już zburzona. Prace przy rozbiórce estakady w kierunku Żoliborza trwają i dotychczas objęły jej fragment między Wisłostradą a zjazdem z Trasy Łazienkowskiej. W nadchodzących dniach zaplanowano rozbiórkę pozostałej części łącznicy - przęseł znajdujących się nad jezdniami Wisłostrady. Prace te wymagają zmian w organizacji ruchu.
W pierwszej kolejności rozbierana będzie część konstrukcji znajdująca się nad jezdnią Wisłostrady w kierunku Wilanowa. Rozbiórka zaplanowana jest na dwie noce – z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę w godz. 22.00–5.00. W tym czasie ruch zostanie skierowany na jezdnię w stronę Żoliborza i poprowadzony jednym pasem dla każdego kierunku. Po zakończeniu rozbiórki nad jezdnią zachodnią, ponownie nastąpi zmiana organizacji ruchu. Kierowcy pojadą jezdnią zachodnią, a prace rozbiórkowe ruszą nad jezdnią w kierunku Żoliborza. Potrwają przez kolejne dwie noce – z poniedziałku na wtorek i wtorku na środę. Jest duża szansa na skrócenie całej operacji z czterech do dwóch nocy. Wszystko zależy od stanu w jakim są elementy estakady i jak konstrukcja podda się zaplanowanym pracom rozbiórkowym.
Na wyłączonych z ruchu jezdniach Wisłostrady wysypany zostanie piach, na który spadną fragmenty rozbieranych przęseł. Piach amortyzując uderzenie betonowych elementów ochroni nawierzchnię jezdni przed zniszczeniem. Przęsła będę w pierwszej kolejności pozbawiane betonu od strony krawędzi estakady, a następnie do pracy wkroczą nożyce usuwające większe fragmenty płyty. Na końcu odcięte zostaną stalowe elementy konstrukcji.
O godz. 5.00 nad ranem, po uprzątnięciu materiałów z rozbiórki, ruch będzie przywracany na obydwu jezdniach Wisłostrady.
Inwestorem prac związanych z przebudową estakad Trasy Łazienkowskiej jest Miasto st. Warszawa – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Prace wykonuje firma Strabag. Koszt całej inwestycji obejmującej remont 9 estakad to ok. 31 mln zł. Zakończenie inwestycji nastąpi w 2015 r.
Więcej o inwestycji: http://www.zmid.waw.pl/index.php?id=622