Co nowego na budowie mostu Północnego

Prace przy budowie Trasy Mostu Północnego przebiegają zgodnie z planem i, pomimo coraz mniej sprzyjającej pogody, nie zwalniamy tempa. Co już udało się zrobić a co w najbliższym czasie?  

BIELANY 

Na węźle Marymoncka trwa budowa wiaduktów. Prowadzone są także prace przy powstającym tunelu tramwajowym pod Trasą Mostu Północnego (TMP) oraz rozpoczyna się demontaż dotychczasowej sieci trakcyjnej i torów tramwajowych.

Przy węźle Pułkowa (skrzyżowanie TMP z Wisłostradą) powstaje kładka dla pieszych – zabetonowano już podpory pod przyczółki. W najbliższym czasie zamontowana zostanie gotowa konstrukcja stalowa.

W rejonie ulicy Encyklopedycznej przebudowywana jest sieć CO. Prace polegają na przełożeniu sieci cieplnej średnicy 600 mm w nowe miejsce. 

Trwają również roboty mostowe w zakresie palowania. Po obu stronach Wisły wbito już 146 z 653 pali, jakie zostaną wykonane na całej długości trasy.

BIAŁOŁĘKA 

Po stronie Białołęki powstaje nasyp, którym przebiegnie Trasa Mostu Północnego. Wbito także pale prefabrykowane pod wiadukt nad ulicą Świderską i wykonywane są obecnie pale pod wiadukt przy ulicy Obrazkowej.

W rejonie ulicy Modlińskiej ruszyły prace przy budowie tunelu dla pieszych oraz przebudowie mediów (CO, sieci energetycznych, teletechnicznych,  gazowych oraz kanalizacyjnych).

W pobliżu wału nad Wisłą zakończono fundamentowanie przyczółka dla mostu głównego.

Prace trwają również w nurcie Wisły – rozpoczęto wykonywanie 2 podpór pod most główny. Wbijane są obecnie ścianki szczelne Larsena. 

Na chwilę obecną po obu stronach Wisły pracuje około 450 osób. Praca prowadzona jest dwuzmianowo w godzinach 7:00–19:00.

NAJBLIŻSZE ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU

W nocy z 17 na 18 października zmieniona zostanie organizacja ruchu na Wybrzeżu Gdyńskim.

Dla potrzeb budowy kanalizacji zostanie zamknięta jezdnia zachodnia (w kierunku centrum) pomiędzy węzłem przy ul. Prozy a estakadami bielańskimi. Ruch będzie się odbywał w obu kierunkach po jezdni wschodniej, na której będą wydzielone po dwa pasy ruchu dla każdego kierunku. Pasy zewnętrzne będą miały szerokość 3 m, natomiast wewnętrzne – 2,8 m. Z węższych pasów będą mogły korzystać samochody, których szerokość nie przekracza 2 m (osobowe). O szerokości pasów będą informowały tablice ustawione po obu stronach jezdni. Na odcinku objętym zmianą organizacji ruchu wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h oraz zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe. Utrzymany zostanie wyjazd z ul. Prozy na Wybrzeże Gdyńskie w kierunku centrum.

Taka organizacja ruchu obowiązywała będzię do 6 listopada.

19 października zmieniona zostanie organizacja ruchu w ul. Marymonckiej. Dla potrzeb robót związanych z budową wiaduktu oraz przebudową układu drogowego konieczne jest wyłączenie z ruchu wschodniej jezdni ul. Marymonckiej na odcinku od ul. Doryckiej do ul. Prozy oraz południowej jezdni ul. Prozy przy skrzyżowaniu z ul. Marymoncką. Na jezdni zachodniej ul. Marymonckiej utrzymywany będzie ruch dwukierunkowy.

Przejazd na jezdnię zachodnią zaprojektowano za skrzyżowaniem z ul. Dorycką. Przystanek autobusowy znajdujący się przed ul. Dorycką będzie przesunięty w kierunku południowym. Zlikwidowana będzie możliwość skrętu w lewo w ul. Zgrupowania AK Kampinos – dojazd do ul. Kasprowicza ulicą Przy Agorze.

Przy skrzyżowaniu z ul. Marymoncką zamknięty będzie fragment południowej jezdni ul. Prozy. Ruch kołowy w kierunku Wybrzeża Gdyńskiego  prowadzony będzie jednym pasem ruchu po jezdni północnej. Dla kierunku od Wybrzeża Gdyńskiego do ul. Marymonckiej na wlocie ul. Prozy pozostaną dwa pasy ruchu.

Zmieniona organizacja ruchu obowiązywała będzie do końca czerwca 2010 r.