Na ul. Chełmżyńskiej zakończyło się dziś betonowanie płyty wiaduktu, który powstaje nad linią kolejową. W kolejnym etapie na płycie znajdzie się jezdnia, chodniki i droga rowerowa. Po zakończeniu prac, czyli jeszcze w tym roku, wiadukt zapewni bezkolizyjny i bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol.
Do zabetonowania płyty wiaduktu wykorzystanych zostało 750 m sześć. betonu (ok. 1725 ton) a to oznaczało 94 samochody z mieszarką bębnową (tzw. gruszki). Operacja trwała kilkanaście godzin. Równocześnie przy konstrukcji trwa budowa wind, schodów i pochylni, bo wiadukt ma być dostępny dla wszystkich. Rosną też nasypy na dojazdach do wiaduktu i zabezpieczające je mury oporowe. Przebudowywane są także okoliczne drogi – od poniedziałku, 7 lipca, kierowcy korzystają już z nowego ronda, które powstało na ul. Chełmżyńskiej.
Będzie bezpieczniej
Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej. Wiadukt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych jak i rowerzystów przemieszczających się przez tę część miasta. Średnio na dobę przez linię kolejową przejeżdża tu w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Często zamykane szlabany utrudniają ruch pieszy, rowerowy i samochodowy w okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn przejdzie do historii – funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany. Na wiadukcie o długości 140 m powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe powstanie zatoka autobusowa z przystankiem.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wiadukt ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.
Kolej na tunel
Ale to nie koniec dobrych wiadomości dla Rembertowa. Trwają przygotowania do podpisania umowy firm Intop SA i Intop Warszawa Sp. z o.o. na budowę tunelu w ul. Marsa. Prace w terenie mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.