Dwa miesiące przed planowanym terminem realizacji inwestycji otwarty został nowo wybudowany wiadukt nad linią kolejową w Rembertowie. To historyczny moment – zarówno dla mieszkańców Rembertowa, jak i wszystkich kierowców, którzy stali w korkach przed zamykającymi się szlabanami na ul. Chełmżyńskiej, próbując przedostać się z jednej strony dzielnicy na drugą. Od dziś kierowcy mogą korzystać z nowej przeprawy, a na przystankach zatrzymują się autobusy.
Na czterech potężnych podporach powstała konstrukcja z jezdnią, chodnikami oraz drogą rowerową. Przy wiadukcie wybudowane zostały także pochylnie, schody i windy dla osób z niepełnosprawnościami – ich uruchomienie nastąpi w najbliższych tygodniach. Na północnym dojeździe pojawiły się zatoki autobusowe z przystankami, a kierowcy korzystają już z nowego ronda na ul. Chełmżyńskiej, które powstało w ramach tej inwestycji. Do końca roku potrwają jeszcze ostatnie prace, w tym m.in. nasadzenia zieleni: 257 drzew, blisko 1650 krzewów oraz zakładanie trawników.
Nowy wiadukt to nie tylko nowoczesna konstrukcja inżynierska, ale przede wszystkim dowód na to, że bezpieczeństwo i komfort życia mieszkanek i mieszkańców Warszawy jest dla nas priorytetem - mówi Ewelina Degowska, Dyrektorka SZRM i dodaje: Otwarcie obiektu dwa miesiące przed planowanym terminem to wielki sukces, który był możliwy do osiągnięcia dzięki sprawnej realizacji inwestycji przez firmę Intop i zaangażowaniu zespołu Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz współzamawiającego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiadukt ma 140 metrów długości i jest częścią nowej drogi liczącej ok. 700 metrów, która łączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie torów z rondem na ul. Chełmżyńskiej od strony północnej. Inwestycja zapewni bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową, poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas podróży przez Rembertów. Oddanie wiaduktu do użytkowania właśnie teraz ma szczególne znaczenie – jeszcze w tym roku nowa przeprawa ułatwi komunikację wszystkim odwiedzającym cmentarze w Marysinie, Rembertowie czy jadącym w kierunku Bródna. Zamykany regularnie przejazd kolejowy komplikuje ruch nie tylko samochodowy, ale również pieszy i rowerowy. Przez linię kolejową Warszawa Zachodnia–Terespol przejeżdża w tym miejscu w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów na dobę. Za kilka dni przejazd w poziomie szyn przejdzie do historii – zostanie zamknięty 3 listopada. Likwidacja szlabanów i przebudowa układu pasów oznacza prace na rondzie Granzowa. Zamknięta zostanie ulica Strażacka od wiaduktu do ronda Granzowa oraz fragment ronda. Przejazd będzie jedną jezdnią w obu kierunkach pomiędzy Chełmżyńską a Strażacką od strony Żołnierskiej.
Objazd wyznaczono ulicami: Chełmżyńską, Piłsudskiego i Warszawską w Ząbkach, Łodygową, Radzymińską i Rozwadowskiego. Stąd będzie można pojechać do Księcia Ziemowita i Swojskiej lub Rzeczną i Księżnej Anny do Zabranieckiej i Strażackiej.
Inwestycja realizowana jest wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Jej koszt to ponad 68 mln zł. Wykonawcą robót jest firma Intop Warszawa.