Rozpoczynamy kolejny etap prac związanych z budową tunelu w Międzylesiu oraz przebudową okolicznych ulic. Prace te wymagają zmian w organizacji ruchu, z których największą jest zamknięcie przejazdu przez tory kolejowe oraz wyłączenie z ruchu fragmentu ul. Żegańskiej.
19 czerwca, czyli jutro ok. godz. 22.00 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w Międzylesiu oraz ul. Żegańska pomiędzy ul. Patriotów/Szpotańskiego a ul. Pożaryskiego. Objazd poprowadzony zostanie ulicami: Pożaryskiego, Kajki, Patriotów do przejazdu w Radości. W czasie zamknięcia ul. Żegańskiej i przejazdu kolejowego linie autobusowe 115, 119 i 305 będą kursowały zmienionymi trasami.
26 czerwca ok. godz. 22.00 otwarty zostanie tymczasowy przejazd kolejowy w Aninie.
W sierpniu zakończy się przebudowa ulic Zwoleńskiej i Mrówczej i rozpoczną się prace w rejonie zachodniej jezdni ul. Patriotów, co będzie wymagało jej zamknięcia przy skrzyżowaniu z ul. Zwoleńską. Przebudowa ulicy potrwa ok. 3 miesięcy. Objazd możliwy będzie ul. Mrówczą lub K. Szpotańskiego i Patriotów (po przejechaniu przez tory w Aninie).
Zamknięcie wschodniej części ul. Patriotów planowane jest w 2016 r.
Inwestycja
Przy stacji PKP Warszawa Międzylesie od marca br. budowany jest 80-metrowy tunel, który umożliwi bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową. Tunel znajdzie się po północnej stronie istniejącego przejazdu kolejowego. Przejazd zostanie zlikwidowany. Powstaną także dwa przejścia podziemne – jedno pod ul. Patriotów/K. Szpotańskiego z wejściami na peron kolejowy oraz drugie pod ul. Żegańską na wysokości urzędu dzielnicy Wawer. Powstaną dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, natomiast rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostanie przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej będą usytuowane na północ od przejazdu przez tory kolejowe, natomiast istniejący fragment ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego będą służyły jako drogi lokalne.
Wszystkie prace mają się zakończyć w listopadzie 2016 r., ich koszt to 87 mln zł. Wykonawcą jest firma STRABAG sp. z o.o.