Trasa Mostu Marii Skłodowskiej – Curie na finiszu

Prace budowlane przy części drogowej Trasy Mostu Marii Skłodowskiej – Curie zakończyły się w terminie umownym, czyli w grudniu 2011 r. Dało to początek intensywnym przygotowaniom do udostępnienia trasy kierowcom. Dokumentacja powykonawcza licząca setki segregatorów trafiła do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie pod koniec lutego i jest obecnie sprawdzana. Nowo wybudowana droga czeka na kontrolę oraz pozwolenie na użytkowanie. Równolegle dobiegają końca prace związane z wyposażaniem trasy w ekrany akustyczne i wykonywanie oznakowania drogowego. 

 

Nadrobiliśmy aż 4 miesiące !

 

Podpisana w kwietniu 2009 roku umowa na budowę nowej trasy mostowej w Warszawie przewidywała, że inwestycja potrwa 32 miesiące. Czas potrzebny na budowę określony został z uwzględnieniem średnich warunków pogodowych, jakie wystąpiły w Warszawie w ostatnich latach. W trakcie realizacji inwestycji pogoda płatała jednak figle. Przypadające na czas budowy zimy okazały się jednymi z najmroźniejszych i najbardziej śnieżnych na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat w Warszawie. Również Wisła nie pomagała. Aż cztery fale powodziowe, które pojawiły się na terenie budowy w 2010 roku wymusiły przerwanie prac w rejonie rzeki. Każda z fal niosła zniszczenia i konieczność ponownego wykonania elementów podpór nurtowych. Czynniki te spowodowały, że wiosną 2011 roku w ocenie zarówno wykonawcy jak i inwestora realnym terminem zakończenia budowy był październik 2012 roku. Przesunięcie terminu umownego aż o 10 miesięcy nie wchodziło w rachubę. Zmieniony w 2011 roku, napięty do granic możliwości harmonogram miał na celu nadrabianie strat.

W grudniu 2011 roku można już było mówić o sukcesie. Mosty drogowe i jezdnie trasy od ulicy Modlińskiej aż do węzła Młociny były gotowe.

 

„Jeszcze rok temu, podsumowując szkody wyrządzone przez cztery fale powodziowe i czas jaki zabrały przedłużające się zimy, szacowaliśmy wspólnie z wykonawcą, że inwestycja potrwa do października 2012 roku. Dzięki determinacji i zaangażowaniu zarówno inwestora jak i wykonawcy udało się  zakończyć budowę części drogowej na wiele miesięcy przed tym terminem” – mówi Anna Piotrowska, Dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

 

Most tramwajowy i ulica Modlińska

 

Do końca czerwca 2012 roku potrwa budowa mostu tramwajowego oraz wiaduktu w ciągu ulicy Modlińskiej. Niski stan wód Wisły uniemożliwiał przez długi czas przetransportowanie fragmentu konstrukcji mostu tramwajowego z Gdyni do Warszawy. Barkę z elementem przęsła nurtowego pokonującą kolejne przeszkody na drodze do Warszawy śledziła w mediach cała Polska. Obecnie konstrukcja mostu tramwajowego jest już gotowa. Przed wykonawcą prace wykończeniowe i układanie torowiska.

 

 

Inwestorem budowy Trasy Mostu Marii Skłodowskiej – Curie jest

Miasto Stołeczne Warszawa – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.

Funkcję inżyniera kontraktu pełni

ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o.

Projekt trasy został opracowany przez

Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH

Transprojekt Gdański Sp. z o.o.

Budowę powierzono:

-  na odcinku od ulicy Modlińskiej do węzła z ulicą Pułkową konsorcjum:

Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A.,

SANDO Budownictwo Polska Sp. z o.o.,

Construcciones Sanchez Dominguez S.A.,

KROMISS – Bis Sp. z o.o.

-  na odcinku od węzła Pułkowa do węzła przesiadkowego Młociny: SKANSKA S.A.