Na budowanym w Rembertowie wiadukcie, który przebiegać będzie nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową, przeprowadzono próby obciążeniowe. Testy statyczne i dynamiczne polegały na obciążeniu obiektu i sprawdzeniu, jak zachowa się konstrukcja. Po ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni, to kolejny krok do zakończenia inwestycji, która ma być gotowa do końca bieżącego roku.
W czasie próby dynamicznej, na którą składały się po 3 przejazdy na każdym pasie ruchu, rozpędzona ciężarówka przejeżdżała po konstrukcji z prędkościami 10 km/h, 30 km/h oraz 50 km/h. Czwarty przejazd przeprowadzona została przy prędkości 30 km/h i z użyciem progu, co pozwoliło zmierzyć reakcję konstrukcji na drgania, które zostały zmierzone i przeanalizowane. Kolejnym etapem było wykonanie testu statycznego. Na wiadukt wjechało 7 pojazdów ciężarowych, każdy o masie ok. 36,5 tony, łącznie 256 ton. Samochody zostały zatrzymane w określonym miejscu, aby stworzyły nieruchome obciążenie konstrukcji. Takie działania pozwalają ocenić, jak wiadukt zachowuje się pod wpływem długotrwałego i stałego obciążenia oraz czy jego ugięcia i odkształcenia mieszczą się w założeniach przewidzianych projektem.
Uzyskane, pozytywne wyniki zrealizowanych prób obciążeniowych są elementem dokumentacji niezbędnej do wydania przez nadzór budowlany zgody na użytkowanie obiektu. Inwestycja, realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa do grudnia 2025. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Otwarcie wiaduktu na ul. Chełmżyńskiej poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez tory.