Ruszyła rozbudowa Grzybowskiej

Rozpoczęła się rozbudowa ulicy Grzybowskiej na odcinku około 1,5 km - od al. Jana Pawła II do ul. Siedmiogrodzkiej. Realizacja inwestycji zwiększy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Poprawi się także estetyka ulicy, a dostęp do znajdujących się wzdłuż niej nieruchomości stanie się łatwiejszy.

Postęp prac

W rejonie skrzyżowania z ulicą Siedmiogrodzką przebudowywana jest sieć teletechniczna. Od czwartku 25 września wykonawca rozpocznie kolejny etap prac. W związku z tym nastąpią zmiany w organizacji ruchu. Zamknięty dla ruchu samochodowego zostanie odcinek Grzybowskiej między Przyokopową i Siedmiogrodzką. Zmiana będzie obowiązywała do końca roku. W tym czasie przebudowane zostaną sieci: ciepłownicza, energetyczna, gazowa, wodociągowa i kanalizacyjna. Następnie rozpoczną się prace drogowe, w tym układanie krawężników, chodników i budowa nowej jezdni.

Zamknięta Grzybowska

Całkowicie zamknięty zostanie przejazd ul. Grzybowską pomiędzy Przyokopową a Karolkową oraz na Siedmiogrodzkiej od Karolkowej do drogi wewnętrznej przy budynkach Siedmiogrodzka 1 i 1a. Objazd poprowadzi: Towarową, Prostą i Kasprzaka do Skierniewickiej.

Grzybowską przy Muzeum Powstania Warszawskiego, czyli pomiędzy Przyokopową i Towarową, kierowcy pojadą w jednym kierunku – do Towarowej. Z kolei piesi przejdą tylko po stronie muzeum. Do Przyokopowej będzie można dojechać od Prostej.

Jeden kierunek będzie także na Karolkowej przy skrzyżowaniu z Grzybowską. Kierowcy przejadą jedynie w stronę Wolskiej. Piesi przejdą przez Karolkową tylko po jednej stronie skrzyżowania.

Dodatkowo przy skrzyżowaniu z Grzybowską będzie zamknięty prawy pas ulicy Towarowej w stronę ronda Daszyńskiego. Zamknięty będzie również fragment drogi dla rowerów na ulicy Towarowej. Obok zostanie wyznaczony ciąg pieszo-rowerowy. Rowerzyści nie skorzystają także z jednego z przejazdów przez Towarową.

Autobusy linii 106 zmienią trasę. W obu kierunkach pojadą ulicą Płocką do Kasprzaka, a dalej Prostą i Towarową do Grzybowskiej.

Nowa Grzybowska

Po przebudowie ulica Grzybowska od Towarowej al. Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po jednym pasie ruchu, a w rejonie skrzyżowań dodatkowe pasy do skrętu. Od Towarowej do Karolkowej ulica będzie jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu.

Po obu stronach ulicy zostaną wybudowane nowe chodniki, rowerzyści skorzystają z wydzielonych dróg dla rowerów lub wyznaczonych na jezdni pasów rowerowych.

Uporządkowane zostanie także parkowanie pojazdów oraz wybudowane nowe przystanki komunikacji miejskiej.

Wzdłuż ulicy Grzybowskiej powstaną zieleńce z drzewami, krzewami, bylinami i trawami. Posadzonych ma być ponad 100 drzew, kilkadziesiąt drzewo-krzewów oraz 13 tysięcy krzewów.

Wykonawcą prac jest firma Strabag Sp. z o.o. Koszt robót to 50,8 mln zł. Na podstawie przepisów ustawy o drogach publicznych, rozbudowę ul. Grzybowskiej współfinansują m.st. Warszawa oraz deweloperzy, realizujący przy niej swoje inwestycje.