Rusza budowa wiaduktu w Rembertowie

Trwają przygotowania do budowy wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który znajdzie się nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która przebiegnie między skrzyżowaniem ulicy Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej.

Zakończyło się już przygotowywanie terenu przeznaczonego na drogę, w tym niezbędne rozbiórki. Między ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Wymagają one zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone 15 lipca po godz. 21.00 na ulicach: Chełmżyńskiej, Strażackiej oraz Chłopickiego i polegać będą na:

  • zwężeniu pasów ruchu ulicy Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ulicą Stelmachów. Zmiana obowiązywać będzie do wiosny przyszłego roku. W tym czasie prowadzone będą tam prace przy przebudowie instalacji podziemnych i budowie nowej drogi,
  • zwężeniu ulicy Chłopickiego z zachowaniem ruchu dwukierunkowego. Zmiana umożliwi obsługę placu budowy oraz wznoszenie konstrukcji wiaduktu. Zwężenie będzie obowiązywać do wiosny przyszłego roku,
  • ograniczeniu do jednego pasa ruchu dojazdu po drodze tymczasowej wzdłuż ul. Strażackiej do ronda Granzowa od strony Targówka i wyznaczeniu jednego pasa ruchu od ronda Granzowa w stronę Targówka po południowej stronie jezdni. Taka organizacja ruchu potrwa około 2 tygodnie. W tym czasie przebudowana zostanie kanalizacja deszczowa. W kolejnym etapie skrócony zostanie jedynie pas do skrętu w prawo z ul. Strażackiej od strony Targówka w ul. Chełmżyńską. Umożliwi to prowadzenia prac związanych z przebudową instalacji podziemnych i budową konstrukcji wiaduktu, a także ustawienie podpory tymczasowej. Prace potrwają do wiosny przyszłego roku.

Będzie bezpieczniej i wygodniej

Realizowana inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym i skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na wiadukcie o długości 140 m znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem. Z chwilą otwarcia nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ul. Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja, którą realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa pod koniec 2025 r.