Ogłoszony został przetarg na projekt i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy wschodniego odcinka obwodnicy śródmiejskiej – od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej. Termin składania ofert mija 25 listopada 2015 r. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 30 miesięcy na realizację zadania.
W ramach prac projektowych wykonana zostanie m.in. analiza funkcjonalno-ruchowa i przestrzenna trasy na odcinku od skrzyżowania z ul. Międzyborską, poprzez ul. Grenadierów, rondo Wiatraczna, ul. Szaserów, Chrzanowskiego, Kozią Górkę, Zabraniecką – Księżnej Anny, Trasę Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej.
Na etapie wykonywania koncepcji programowej mają powstać co najmniej trzy warianty przedsięwzięcia.
W projekcie drogi przewidziane będą rozwiązania w zakresie węzłów i skrzyżowań, które ułatwią ruch pieszy pomiędzy przystankami różnych środków komunikacji publicznej. W szczególności dotyczy to rejonu ronda Wiatraczna (tramwaj, autobus, w przyszłości metro) i ul. Radzymińskiej (kolej, autobus, metro). Analizowana będzie także pod kątem kosztów finansowych, środowiskowych i społecznych kwestia długości tunelu dla przeprowadzenia jezdni głównych trasy pod rondem Wiatraczna.
Projekt trasy ma uwzględnić planowaną lokalizację stacji metra w rejonie ronda Wiatraczna, estakady w miejscach przekroczenia terenów kolejowych (Kozia Górka, łącznica kolejowa nr 503 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Wileńska – Marki) oraz przystanki autobusowe wraz z zejściami na wiaduktach nad liniami kolejowymi nr 2 i 7.
Analizowane ma być także przesunięcie trasy i układu torowego w stronę ul. Zabranieckiej na odcinku od skrzyżowania z Trasą Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej. Węzeł z ul. Radzymińską ma umożliwiać w przyszłości kontynuację budowy trasy w kierunku węzła Żaba.
Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa m.st. Warszawy przewiduje, że prace projektowe oraz roboty budowlane będą realizowane w latach 2015-2021 r.