Postęp prac na budowie wiaduktu w Chełmżyńskiej

W Rembertowie prowadzone są prace związane z budową wiaduktu w ulicy Chełmżyńskiej, który przebiegał będzie nad ulicami Chłopickiego, Strażacką oraz linią kolejową. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.

Postęp prac

Pomiędzy ulicami Strażacką a Chełmżyńską dobiega końca budowa nowego zbiornika retencyjnego, czyli elementu odwodnienia drogi. Nowy zbiornik zastąpi dotychczasowy, położony w pobliżu, a po jego uruchomieniu w miejscu obecnego zbiornika stanie podpora wiaduktu. Jednocześnie trwa przebudowa kolidującej infrastruktury podziemnej m.in. teletechnicznej, elektrycznej i gazowej oraz budowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa drogi oraz samego wiaduktu.

Obowiązująca organizacja ruchu

Na potrzeby przebudowy sieci oraz budowy kanalizacji latem nastąpiły zmiany w organizacji ruchu, które polegają na:

  • zwężeniu pasów ruchu ulicy Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ulicą Stelmachów,
  • zwężeniu ulicy Chłopickiego z zachowaniem ruchu dwukierunkowego,
  • skróceniu pasa do skrętu w prawo z ul. Strażackiej od strony Targówka w ul. Chełmżyńską.

Realizowana inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym i skrócenie czasu przejazdu przez tory. Na wiadukcie o długości 140 m długości powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Po wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na północnym dojeździe powstanie zatoka autobusowa z przystankiem. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.

Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt inwestycji wynosi około 68,5 mln zł.