Palowanie pod nowy most

Na ul. Płochocińskiej trwa kluczowy etap budowy nowego mostu nad kanałem do Faelbetu – wykonywanie pali pod przyczółki nowej przeprawy. Świder wysokiej palownicy wwierca się w ziemię na głębokość do trzynastu metrów. Następnie, pod ciśnieniem, pompowana jest specjalnie dobrana mieszanka betonowa, która głęboko w gruncie tworzy trzon pala. Beton wtłaczany jest przez przewód znajdujący się w centralnej części świdra. Odpowiednie ciśnienie betonu umożliwia wypełnienie przestrzeni pod świdrem i połączenie trzonu pala z gruntem. Na koniec w betonie zagłębiana jest kolumna z prętów zbrojeniowych. Tą metodą, po obydwu stronach kanału, wykonanych zostanie aż 77 pali.

Zakres prac realizowanych na ul. Płochocińskiej - poza budową mostu - obejmuje także demontaż nieczynnej sieci ciepłowniczej i przebudowę sieci: gazowej, wodociągowej, energetycznej, oświetlenia ulicznego oraz kanalizacji deszczowej.

Przejazd ul. Płochocińską będzie możliwy przez cały czas budowy. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w pierwszej połowie 2026 roku.

Nowy most przejmie ruch na ul. Płochocińskiej w obu kierunkach, a stara przeprawa (w złym stanie technicznym) zostanie zamknięta.