Na jezdni powstającego wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej i dojazdach do niego układane są właśnie pierwsze warstwy nawierzchni. Do prac wykorzystywane są rozściełacze oraz walce. Na wiadukcie znalazł się asfalt twardolany. Do wykonania pozostanie jeszcze ostatnia warstwa nawierzchni - ścieralna. Poza pracami bitumicznymi trwa betonowanie kap chodnikowych, czyli miejsc pod chodniki i drogę rowerową. Budowane są również pochylnie i schody. W gotowych szybach windowych rozpoczął się montaż wind.
Na wiadukcie mierzącym 140 m powstaje jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu. Po jej wschodniej stronie znajdą się chodnik i ścieżka rowerowa, a po zachodniej chodnik. Na północnym dojeździe budowana jest zatoka autobusowa z przystankiem.
Bezpiecznie i wygodnie
Wiadukt na terenie Kawęczyna-Wygody to część nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z nowym rondem na ul. Chełmżyńskiej po północnej stronie torów. Obiekt poprawi komfort komunikacji i bezpieczeństwo zarówno kierowców, pieszych, jak i rowerzystów. Średnio na dobę przez linię kolejową przecinającą ul. Chełmżyńską przejeżdża w obydwu kierunkach ponad 7 tysięcy pojazdów. Opadające często szlabany utrudniają komunikacją w tej okolicy. Po otwarciu wiaduktu przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Koszt budowy wiaduktu to około 68,5 miliona złotych. Wykonawcą prac jest firma Intop Warszawa. Inwestycja jest realizowana wspólnie przez m.st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Wiadukt ma być gotowy jeszcze przed końcem 2025 roku.